Rúgd ki a pályaedzőt, és vegyél föl egy főállású facebookozót!

Írta: Márkagyár 2011.03.07. 11:41

A Márkagyár tapasztalatai az MLSZ Fórumon III.

A Magyar Labdarúgó Szövetség 110 éves évfordulójának alkalmából fórumot szervezett a Papp Lászó Sportarénába a hazai labdarúgás megmentéséért és felvirágozatásáért. Az egész napos eseményen a labdarúgás társadalmi és üzleti kérdései kerültek napirendre, délelőtt négy szekcióban tartottak előadásokat a meghívott vendégek (társadalmi bázis, társadalmi kapcsolódások, feltételrendszer és fenntarthatóság, labdarúgás és üzlet), délután pedig kerekasztal beszélgetések keretében adtak áttekintést a továbblépés területeiről, irányairól.

 

Az eseményen jelen volt a magyar labdarúgás színe-java, néhány név a teljesség igénye nélkül: szakvezetők (Egerváry Sándor, Mezei György, Mészöly Géza), MLSZ fejesek (Csányi Sándor, Borbély Zoltán, Nyilasi Tibor), volt és jelenlegi labdarúgók (Illás Béla, Lipcsei Péter, Vincze Ottó, Böőr Zoltán), futsal és nőifoci képviselők (Ragadics Ferenc, Kiss László, Hevesi Tamás), tévés műsorvezetők és kommentátorok (Hajdú B. István, Faragó Richard, Schulek Csaba, Máté Pál).

A Márkagyár munkatársai megtudták az előadóktól a lehetséges új utakat a labdarúgásban, a kommunikáció és marketing új irányvonaláról. Hangsúlyozottan megjelent a közösségi média használata, és a benne rejlő még kiaknázatlan lehetőségek. A futball népszerűsége 3. helyen áll a facebookon a kosárlabda és az amerikai foci után. A külföldi klubok, és focisták már előszeretettel alkalmazzák az imázsépítés e fajta eszközét, pl. Cristiano Ronaldo-t már több, mint 20 millióan szeretik, a klubcsapatok közül pedig a Manchester United a legnépszerűbb 10 millió feletti lájkolóval.

 

Ennek kapcsán Szily László Indexes blogger előadásán elhangzottak több, mint gondolat-ébresztőek:  „Rúgd ki a pályaedzőt és vegyél föl egy főállású facebookozót, mert jól kommunikálni könnyebb, mint jól focizni”. Néhány beszédes adat ide kapcsolódva: az MLSZ-nek 385 követője van, de biztató adatokat produkálnak a sportorgánumaink, a nemzeti sport és a sport tv 50 ezer feletti lájkolóval rendelkezik. Puskás a legnépszerűbb magyar 79 ezer, és Dzsudzsák 12 ezer rajongóval.

Ez is egy iránya lehet a tömegek megmozdítására, a szurkolók becsalogatására a stadionokba, mert ezek a közösségi oldalak alkalmasak lojális közösségek építésére. Nem kell nagy műveletekre gondolni: elég például ha a facebookon folyamatos aktivitásra buzdítjuk szurkolóinkat, képekkel, élménybeszámolókkal meccsekről, és a csapat idegenbe utazásairól.

Kiss László, a női válogatott kapitányától megtudtuk azt is, hogy miért van szükség nőifocira, és nőkre a pályán és a pálya szélén: Munkahelyet teremt, nézőket vonz, illetve növeli a férfi labdarúgás reklámértékét is. A női labdarúgás jelmondata: „2011-től: mondj igent a másik nemre”.

Málnay B. Levente (Chello Central Europe vezérigazgatója) előadásában kitért a labdarúgásban forgó pénzekre, a bevételek négy alappillérére (jegybevétel, merchandising, közvetítési jogdíjak, szponzoráció). Magyarországon a televíziós jogdíjak megsokszorozódtak, mára nagyjából a helyére kerültek, (20 %-át teszi ki a csapatok bevételeinek), azonban a többi pillér messze elmarad a szükségestől. A folyamatos működéshez több lábon kell állni, a bevételeknek összhangban kell lenniük egymással. Termékként kell kezelni a focit, pontosan definiált célok szükségesek. A közösségépítés és az élmény generálása révén a jegybevétel is növelhető, elsősorban nem pénz és sportsiker kérdése, hanem tudatos marketingmunka eredménye a felépített márka. Kiemelte: mindenre le kell csapni, sztorivá kell alakítani, aminek reklámértéke van: „Legyen a magyar foci egy jó sztori”.
Bejelentette, a Sport Televízió most induló kampányával szolgálja a magyar labdarúgás ügyét: keresik Magyarország legcsaládbarátabb klubját. Ez nagyon jó kezdeményezésnek tűnik. Lényege, hogy a tavasz folyamán egy háromtagú zsűri (MLSZ, Sport TV, médiapartner) figyeli a klubok tevékenységeit. A Sport TV vállalja, hogy a győztes csapat összes hazai mérkőzését közvetíteni fogja, valamint egy hosszabb anyagot készít a klubról, ezen felül a győztes csapat stadionjában rendeznék a Magyar Kupa és a Ligakupa döntőjét is. Cél a családok, nők és gyerekek bevonzása a stadionokba, újra családi élménnyé és programmá tenni magyar bajnokikat.
Példaértékű kezdeményezés!

 

A későbbiekben fény derült, számos lehetőségre, a média és a futball kapcsolatának erősítésére, ami szintén járható út: pl.: jegyek felajánlása nyereményjátékokban, labdarúgók szereplése magazinműsorokban, labdarúgók oktatása hogy álljanak a médiához. Továbbá kvízműsorok, klub TV, vagy az utánpótlás-mérkőzések közvetítése javíthatja a labdarúgás televíziós megjelenését.

A futballmarketing és futballsztárok a médiában kerekasztal beszélgetésen többek között a következő kérdések mentén folyt a diskurzus: Futballsztár vagy „celeb” kell-e a magyar fociba? Létezik e még a „bunkó focista” sztereotípia? Milyen hatással van a labdarúgás üzletre a sztárok megléte?

Buzgó József szerint a jelenkor magyar futballsztárja kétségkívül Dzsudzsák Balázs, aki bármikor bármilyen körülmények között a média rendelkezésére áll, ha kell, visszahívja a sajtót, ha kell, táncol egy újságcikk kedvéért. A pályán kívüli magatartás legalább annyira fontos a sztárság szempontjából, mint az eredmény. Szalai Ádám lehet a következő ilyen futballistánk, akiben szintén megvan a potenciál a sztárrá váláshoz: Fiatal, nyelveket beszél, az egyik legnépszerűbb bajnokságban játszik kirobbanó formában. Ez az, ami kell a népnek, pozitív példakép, akikre a kisgyerekek is felnézhetnek.

 

A futballmarketing jelenleg gyerekcipőben jár Magyarországon, de most a lehetőség adott, már csak élni kell vele, nekünk, szakembereknek. (Illetve már van egy pozitív példa is: Az Audi győri szerepvállalása során több mint 1 millió euróval támogatja a város labdarúgását.)

Meglátjuk, mi történik a következő 10 évben!
Csányi Sándor MLSZ elnök mindenesetre vázolta a stratégiát, amibe a felsoroltak illeszkedhetnek.

 

Forrás:

www.labdarugasforuma.hu/

 

Faltusz Viktória

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://markagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr82717921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.