Azték hódítók a szigetországban!

Írta: Márkagyár 2011.02.13. 10:43

A nemzeti kultúra megjelenése a bormárkázásban II.

 

Összeállításunk második részében Chile napos hegyoldalaihoz látogatunk el. A pincészet Chile kultúrájának egyik legérdekesebb, legkelendőbb tradícióját az azték hagyomány szimbolumait használja a borának márkázásakor.  A titokzatos azték kultúra romatikája segítségével igyekszik meghódítani a brit fogyasztókat.

A Chilano tipikus újvilági bor a feltörekvő Chiléből. A Viña Ventisquero pincészet remeke, melyet 1998-ban alapított egy fiatal, kreatív, vállalkozó szellemű csapat. A pincészet maga a Maipo-völgyben található, közel a partvidékhez. „A borkészítés a szenvedélyem. Ez több, mint munka – ez életstílus” – fogalmaz a főborász, a Chilano atyja, Felipe Tosso. Többféle borfajtát is forgalmaznak, többek között Cabernet-Petit Verdot-t, Chardonnay-Sauvignont, Chardonnay-Semillont, Merlot-Rosét és Shiraz-Cabernet-t, melyek közül néhány nemzetközi versenyeken is megmérettette magát: A Cabernet-Petit Verdot 2007-es évjárata bronzérmet nyert a 2008-as IWSC versenyen (International Wine and Spirit Competition), a szintén 2007-es évjáratú Chardonnay-Sauvignon pedig különdíjban részesült a 2008-as DWWA versenyen (Decanter World Wine Awards).
A Chilano-t a brit piacra szánták, és rövid időn belül a legkeresettebb chilei bormárkává nőtte ki magát a szigetországban. A márka atyjai mégis úgy döntöttek, hogy újraszabják a bor arculatát, amire a termék prémium-kategóriába való emelése szolgáltatott okot. Az azték kultúra bevonása önmagában is minőségi termékre utal a maga felbecsülhetetlen értékű gazdag világával. Ehhez társítottak most egy letisztultabb képet, ami azonnal megragadja a vásárló tekintetét. Elsőként a nevén alakítottak: az eredeti Chileno-ból lett Chilano. A címkézés szolidabb, elegánsabb külsőt kapott; a márka fő ismertetőjegyeként szolgáló „C” betű kisebb lett, és középre került, a színei is lágyabb tónust vettek fel. A C-betűkben az azték kultúra szimbólumait és színvilágát fedezhetjük fel. Ahogy a márka fogalmaz: „minden egyes ’C’ önmagában egy műremek.”

Eredeti dizájn

Új dizájn

Források:
1.    http://www.seriousaboutwine.co.za/?x=0&y=0&s=chilano
2.    http://www.chilano.co.uk/

 

Konkoly Zsófia
 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://markagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr642657458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.