Mire jók az imázsfilmek?

Írta: Márkagyár 2012.01.23. 23:30

Városunknak könnyedén szerezhetünk hírverést, népszerűséget egy jól átgondolt kisfilmmel, ráadásul a turisták, a befektetők és az ott élők számára is vonzóbbá válhatunk. Ha ehhez hozzáadjuk a közösségi média által nyújtotta megosztási lehetőségeket, máris kinyílt az online világ városunk számára. A következőkben néhány kisfilmen keresztül próbálunk rávilágítani az erősségekre és a lehetőségekre.

Találkozzunk Győrben: Pálinger Katalin, Fekete Dávid, Vincze Ottó, Polyák Lilla, Borkai Zsolt

Az egyik legjobb példa Győr városa, ahol kiválóan felismerték az erősségeket és lehetőségeket, mindezeket frappánsan beépítették a várost népszerűsítő kisfilmbe. Megjelennek a történelmi jelentőségű műemlékek, a Széchenyi tér, a Napóleonház, a Bazilika, a Városháza és a történelmi barokk belváros. Az egyetem, az innovációban és iparban meghatározó AUDI Gyár (amit talán túlságosan is hangsúlyoznak), a városnak sikert és hírnevet hozó sportolók és művészek, valamint a kikapcsolódást, pihenést szolgáló rendezvények és szolgáltatások, valamint felelevenedik a festői környezetű Duna és Rába part is. Emellett elhangzik a filmben a város szlogene: „Győr, a találkozások városa” és felhívja a figyelmet, hogy az odalátogató számára nem is lehetne ideálisabb, hely, mint az Európa szívében megbújó Győr. A zene pedig, mely kellemes érzést kelt a nézőben, teljes összhangban jelenik meg a látvánnyal. A film leginkább a turistáknak szól, mely bemutatja Győr városát, ugyanakkor a győriek igazán büszkék lehetnek, és magukénak érezhetik a kisfilmet. A siker nem maradt el, a videó másfél éve van fent a neten és azóta 25.361-en látták már, és legalább ennyien meg is osztották. Ez a szám a város népességének (kb. 131.000 fő) függvényében igencsak jónak mondható. 

A kisfilmek kiválóan alkalmasak arra is, hogy erősítsék az identitás és összetartozás tudatát. Szolnok és Veszprém városa főként erre, természeti és művészeti értékeire épített, amikor elkészítették városukat promotáló kisfilmüket.
Szolnok:

Szolnok kissé hosszúra sikerült filmjében a város szlogenéhez hűen megjelenik a Tisza. Az elején a bácsi ad egyfajta népies jelleget a kisfilmnek, mely bensőséges viszonyt teremt a néző számára. „A Tisza fővárosa” az egész videót végigkíséri, mint egyfajta allegória. Minden a folyóhoz kötődik, a születés, a halál, a család és a barátok. A nézőt végigkalauzolják a boldogság, a szeretet, a fiatalság, az öregség szépségein, és ami mindezt összeköti az a szolnokiság. Megjelenik még a híd, mint az összetartozás, az összekapcsolódás jelképe. Mindeközben végigjárhatjuk Szolnok belvárosát, és a folyópartot. Szalay Ferenc polgármester beszédével, visszaemlékezésével pedig keretbe foglalja mindezt. A filmmel leginkább a szolnokiak összetartozás érzését erősítik. (A videó megtekintéseinek száma: 5681, ez kevésnek tűnik a népessége, kb. 78.000 fő fényében.)

Veszprém:

„Csendes sikátorok, mindig zúgó harangok. A borostyánnal beszőtt ódon várfalak tövében zöld pázsitos modern családi házak. Fülledt, romantikus nyári esték soha nem szűnő széllel. Tátongó mélységű boltívek, égig érő tornyok. Dombok és völgyek. Fergeteges bulik, csendes áhítat. Fenséges királyi múlt és innovatív, dinamikus jövőkép.” -írják a kisfilmhez tartozó leíráshoz. A néha kicsit unalmasnak és egyhangúnak tűnő, kreatív megoldásokat nélkülöző város videójában megjelennek a történelmi helyszínek és műemlékek, például a vár, a viadukt, vagy a bazilika. Az élmények hangsúlyozásán keresztül pedig megjelenik a Petőfi Színház és a hozzátartozó park. Bár a filmben nem szerepel, de mára már Vastag Csaba neve is összefonódott a várossal. Legközelebb esetleg vele is érdemes lehet próbálkozni. (A videó megtekintéseinek száma: 1533, ami elég elenyésző a kb 64.000 fő népességhez képest.)

Siófok:

A városok felsorolásából a Balaton partja sem maradhat ki. Siófok főként a nyárra, a napfényre, a szórakozásra, és a kikapcsolódásra alapozott. Image filmjében a hangsúly a bikinis lányokon a deltás fiúkon és a vizes élményeken van. Megjelennek a szórakozási és kikapcsolódási lehetőségek is, valamint a város szlogene: „Siófok, a nyár fővárosa”. Egyértelműen a turistáknak szól (A videó megtekintéseinek száma csupán 889, ha valóban ezzel akarják magukat népszerűsíteni, akkor bele kell húzniuk.)

Végezetül pedig nézzük meg a két legnépszerűbb és legvitatottabb, Budapestet és Magyarországot tudatosan, az erősségekre, az egyediségekre, az értékekre és az összetartozásra összpontosító kisfilmet, melyek akár példaként is szolgálhatnak a többi város számára. Nézettségük kiemelkedő, a két videó csaknem két és fél millió emberhez jutott el a különböző közösségi oldalakon. A baj csak az velük, hogy nekünk magyaroknak megdobogtatja a szívünket, de a külföldiek számára nem biztos, hogy izgalmas.

Budapest:

A hagyományok és híres magyar, vagy magyar kötődésű találmányok mellett, végig kettősség figyelhető meg. A hagyományőrzés a modernség kettősége, melyet modern filmes megoldásokkal, mégis hagyományos köntösben tálalnak. Büszkeséggel tölti el a magyar embert a világhírű találmányok sora, melyek szintén megjelennek a történet szálába ágyazva: Neumann János és a számítógép, Rubik Ernő és a Rubik kocka, Jedlik Ányos és a dinamó, vagy Szent-Györgyi Albert és a „C” vitamin. Emellett láthatjuk a főváros nevezetességeit, a Parlamentet, a Lánchidat és a Duna partot is. 

Magyarország:

A „World of Potentials” névre hallgató országimázsfilm csaknem egy évvel ezelőtt robbant be a köztudatba. A történet szerint egy MALÉV géppel Magyarországra érkező pár utazásán keresztül kalauzolják el a nézőt a legcsodálatosabb és történelmi jelentőségű magyar vidékekre. Feltűnik a Pannonhalmi Apátság, a Dunakanyar, a Pécsi Bazilika, a Balaton felvidék valamint néhány tipikus magyar dolog, mint a bor, a pulikutya, a pálinka, vagy a gulyás. Hangsúlyosan kiemelik az ország adottságait a kikapcsolódás-pihenés-szórakozás kapcsán. Könnyedebb témaként megjelenik az egyik legeredményesebb sportágunk a vízilabda, valamint képekkel illusztrálják, hogy a magyar nők a legszebbek a világon. A magyar nők a legszebbek dramaturgiailag egyrészt kevéssé érthető a találmányok után, hogy jön ide. A szépséget pedig nehéz objektívan mérni, ez utóbbi, akár sértő is lehet más országokkal szemben, hisz a világ szépségversenyein nem éppen magyar nők versengenek a koronáért. 

Magyarország "imázsfilmje" egyébként a kulturális turizmus kategóriában a legjobb film lett és a nagydíjat is elnyerte a rigai Nemzetközi Turisztikai Filmfesztiválon.

A Magyarországot bemutató, mintegy nyolcperces kisfilm a Külügyminisztérium megrendelésére készült, és 2010 decemberében lett az Európai Unió magyar elnökségének hivatalos imázsfilmje.

 

Faltusz Viktória

 

 

 

Szólj hozzá!

Hozzászólások: 0

A bejegyzés trackback címe:

https://markagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr793742299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.